Diese Website verwendet Cookies und ähnliche Technologien. Dabei handelt es sich um kleine Textdateien, die auf eurem Computer gespeichert und ausgelesen werden. Indem ihr auf "Alles akzeptieren" klickt, stimmt ihr der Verarbeitung von Daten, der Erstellung und Verarbeitung von individuellen Nutzungsprofilen über Websites und über Partner und Geräte hinweg sowie der Übermittlung eurer Daten an Drittanbieter zu, die eure Daten teilweise in Ländern außerhalb der Europäischen Union verarbeiten (GDPR Art. 49). Einzelheiten hierzu findet ihr in den Datenschutzhinweisen. Die Daten werden für Analysen und für eigene Zwecke Dritter verwendet. Weitere Informationen, auch über die Datenverarbeitung durch Drittanbieter und die Möglichkeit des Widerrufs, findet ihr in den Einstellungen und in unseren Datenschutzhinweisen. Hier könnt ihr mit den notwendigen Tools fortfahren.
- Verlag: Anchor Academic Publishing
- Autor: Gordon Friedrichs
- Artikel-Nr.: KNV34956052
- ISBN: 9783954890217
So far scholars have accentuated technical questions in their research, such as how to engage in a successful bargaining process and how to imply isolation. They further focused on examining the compliance rate of targeted states. What has been slightly ignored is a potentially poor commitment by states to enforce sanctions in the first place. Quite possibly, the Security Council lacks ratification (what I term input legitimacy) and enforcement (what I term output legitimacy) of smart sanctions. Consequently, the effectiveness of smart sanctions does not necessarily have to be linked to the compliance rate of the targeted state. Instead, it might be connected to the commitment shown by the enforcing member states: the level of legitimacy granted to the Council and its tools. Two questions can be raised:
How do member states contribute to the ratification and enforcement of smart sanctions?
Has the use of smart sanctions increased the effectiveness of the UNSC as a sanctioning body?
The concept of input/output legitimacy serves as a model for analyzing the member states commitment and will to impose smart sanctions, thus developing an alternative understanding of the term effectiveness . As the cases of Iran and North-Korea reveal, the ratification and enforcement of smart sanctions suffer legitimacy. This has ramifications both theoretically and empirically as it makes the concept of legitimacy a valuable tool for policy makers and reformists while simultaneously exposing substantial weaknesses of the new sanction practice.