Diese Website verwendet Cookies und ähnliche Technologien. Dabei handelt es sich um kleine Textdateien, die auf eurem Computer gespeichert und ausgelesen werden. Indem ihr auf "Alles akzeptieren" klickt, stimmt ihr der Verarbeitung von Daten, der Erstellung und Verarbeitung von individuellen Nutzungsprofilen über Websites und über Partner und Geräte hinweg sowie der Übermittlung eurer Daten an Drittanbieter zu, die eure Daten teilweise in Ländern außerhalb der Europäischen Union verarbeiten (GDPR Art. 49). Einzelheiten hierzu findet ihr in den Datenschutzhinweisen. Die Daten werden für Analysen und für eigene Zwecke Dritter verwendet. Weitere Informationen, auch über die Datenverarbeitung durch Drittanbieter und die Möglichkeit des Widerrufs, findet ihr in den Einstellungen und in unseren Datenschutzhinweisen. Hier könnt ihr mit den notwendigen Tools fortfahren.
- Verlag: MIT Press
- Autor: Peter Sterling
- Artikel-Nr.: KNV65378923
- ISBN: 9780262534680
Neuroscience research has exploded, with more than fifty thousand neuroscientists applying increasingly advanced methods. A mountain of new facts and mechanisms has emerged. And yet a principled framework to organize this knowledge has been missing. In this book, Peter Sterling and Simon Laughlin, two leading neuroscientists, strive to fill this gap, outlining a set of organizing principles to explain the whys of neural design that allow the brain to compute so efficiently.
Setting out to reverse engineer the brain disassembling it to understand it Sterling and Laughlin first consider why an animal should need a brain, tracing computational abilities from bacterium to protozoan to worm. They examine bigger brains and the advantages of anticipatory regulation ; identify constraints on neural design and the need to nanofy ; and demonstrate the routes to efficiency in an integrated molecular system, phototransduction. They show that the principles of neural design at finer scales and lower levels apply at larger scales and higher levels; describe neural wiring efficiency; and discuss learning as a principle of biological design that includes save only what is needed.
Sterling and Laughlin avoid speculation about how the brain might work and endeavor to make sense of what is already known. Their distinctive contribution is to gather a coherent set of basic rules and exemplify them across spatial and functional scales.